Ir al contenido principal

La ràdio escolar com a eina pedagògica

He escollit un article de la revista CEDOTIC (Ciències de l'Educació, Docència, Investigació i Tecnologies de la Informació). És una revista on es publica de forma semestral i és afavorida per la Facultat d'Educació de la Universidad del Atlántico, Barranquilla, Colombia. S'incià l'any 2016 i l'article que he escollit és del Volum 5, de l'any 2020.

Aquest article tracta l'ús de les tecnologies per a una educació sexual i salut reproductiva, basada en estadístiques de la joventut d'estudiants de secundària a Colombia. 
L'article ens explica com es viu la sexualitat en els adolescents per culpa de la sobreinformació actual a causa d'Internet, a banda de la quantitat d'informació falsa o poc fiable que poden trobar els adolescents i no ser capaços de diferenciar la informació correcta de la incorrecta. L'article ens exposa la quantitat d'embarassos no desitjats, contagis d'ETS, proliferació i conductes perjudicials que porten a l'abús i violència sexual, etc, que comporta aquesta mala informació dels adolescents degut a un mal ús d'Internet. 

En aquest punt l'article ens planteja un programa de ràdio escolar per tal de combatre aquesta desinformació i problemes causats perquè els adolescents no solen saber comparar informació veritable i no saben informar-se de forma correcta amb tot el que poden trobar navegant per Internet. La proposta es curiosa i m'agrada perquè els estudiants són els que haurien de fer el programa de ràdio per a que els demés estudiants s'informen gràcies a la seua feina, arribant a un aprenentatge i educació sexual de qualitat, efectiva i necessària hui en dia. 

Personalment pense que també es podrien contemplar altres opcions a la ràdio o podcast, ja que pujar videos a Youtube i publicar a xarxes socials com Instagram i Twitter potser tindria una major audiència perquè tothom utilitza aquestes xarxes socials a dia de hui, sobretot els adolescents. 

He estat mirant articles de la revista i la veritat és que solen tractar temes d'interés com a futurs docents que anem a ser. Us deixe l'enllaç on he trobat la revista: https://dialnet.unirioja.es/servlet/revista?codigo=27070

I ací us deixe la referència de la revista:  Revista de Ciencias de la Educación, Docencia, Investigación y Tecnologías de la Información: CEDOTICISSN-e 2539-1518, Vol. 5, Nº. 1, 2020 (Ejemplar dedicado a: Las estrategias de inclusión en la educación y las nuevas realidades con la población inmigrante), págs. 59-78.

http://investigaciones.uniatlantico.edu.co/revistas/index.php/CEDOTIC/article/view/2378

Comentarios

Entradas populares de este blog

Recursos REO

  Els  recursos educatius oberts són recursos per a l'ensenyança i aprenentatge d'accés lliure i gratuit disponibles en Internet en format digital. Eixa és la seua gran ventaja, formadors, docents, educadors i alumnes poden utilitzarlos sense necessitat de pagar per aquests. Són materials educatius que contribueixen a enriquir els continguts didàctics de qualsevol nivell i matèria educativa. Existeixen 5 principis bàsics en els REO: Re-utilitzable : el material es pot utilitzar al complet o part d'aquest per a finalitat pròpia Re-distribuible : el material es pot compartir amb altres  Revisable : el material es pot adaptar, modificar, traduir o cambiar  Re-mixable : es pot agarrar dos o més parts del recurs i combinarles per a crear un nou recurs Retenible : no hi ha restriccions amb els drets del material digital    Els recursos REO als quals podem accedir poden ser: En qualsevol format : textos, podcast, contingut multimèdia, etc. Per a qualsevol finalitat : llibres de te

El poder de la tecnologia

La tecnologia té el poder de posar a les nostres mans una quantitat infinita d'informació i contactes amb un sol clic, però al mateix temps ens resta capacitat de sacrifici per a aprendre. Pel que fa a les relacions personals, les deshumanitza i es perd la complicitat de la comunicació cara a cara, el llenguatge corporal que mai podrà ser substituit pels signes. A més, una de les coses més importants és entendre que nosaltres som qui dona el poder a la tecnologia. I no tothom sap o és conscient de com s'ha d'utilitzar amb responsabilitat. Les conseqüències de l'ús de la tecnologia no depenen d'elles mateixes, sinó de nosaltres i de la nostra consciència.  Com a futur docent pense que aquest video és molt interesant per a conscienciar-nos en el bon ús de les noves tecnologies i aprendre a utilitzar-les de la manera correcta i, per tant, transmetre aquesta consciència tecnològica als nostres alumnes a banda de saber aprofitar els recursos que ens donen les TIC a l'