Ir al contenido principal

La ràdio escolar com a eina pedagògica

He escollit un article de la revista CEDOTIC (Ciències de l'Educació, Docència, Investigació i Tecnologies de la Informació). És una revista on es publica de forma semestral i és afavorida per la Facultat d'Educació de la Universidad del Atlántico, Barranquilla, Colombia. S'incià l'any 2016 i l'article que he escollit és del Volum 5, de l'any 2020.

Aquest article tracta l'ús de les tecnologies per a una educació sexual i salut reproductiva, basada en estadístiques de la joventut d'estudiants de secundària a Colombia. 
L'article ens explica com es viu la sexualitat en els adolescents per culpa de la sobreinformació actual a causa d'Internet, a banda de la quantitat d'informació falsa o poc fiable que poden trobar els adolescents i no ser capaços de diferenciar la informació correcta de la incorrecta. L'article ens exposa la quantitat d'embarassos no desitjats, contagis d'ETS, proliferació i conductes perjudicials que porten a l'abús i violència sexual, etc, que comporta aquesta mala informació dels adolescents degut a un mal ús d'Internet. 

En aquest punt l'article ens planteja un programa de ràdio escolar per tal de combatre aquesta desinformació i problemes causats perquè els adolescents no solen saber comparar informació veritable i no saben informar-se de forma correcta amb tot el que poden trobar navegant per Internet. La proposta es curiosa i m'agrada perquè els estudiants són els que haurien de fer el programa de ràdio per a que els demés estudiants s'informen gràcies a la seua feina, arribant a un aprenentatge i educació sexual de qualitat, efectiva i necessària hui en dia. 

Personalment pense que també es podrien contemplar altres opcions a la ràdio o podcast, ja que pujar videos a Youtube i publicar a xarxes socials com Instagram i Twitter potser tindria una major audiència perquè tothom utilitza aquestes xarxes socials a dia de hui, sobretot els adolescents. 

He estat mirant articles de la revista i la veritat és que solen tractar temes d'interés com a futurs docents que anem a ser. Us deixe l'enllaç on he trobat la revista: https://dialnet.unirioja.es/servlet/revista?codigo=27070

I ací us deixe la referència de la revista:  Revista de Ciencias de la Educación, Docencia, Investigación y Tecnologías de la Información: CEDOTICISSN-e 2539-1518, Vol. 5, Nº. 1, 2020 (Ejemplar dedicado a: Las estrategias de inclusión en la educación y las nuevas realidades con la población inmigrante), págs. 59-78.

http://investigaciones.uniatlantico.edu.co/revistas/index.php/CEDOTIC/article/view/2378

Comentarios

Entradas populares de este blog

Origen i Evolució de les TIC

 A la primera sessió vam veure i explicar com van sorgir les TIC, quan, de quina manera han anat evolucionant al llarg del temps, etc. He estat buscant informació per internet per tal de tenir més material de referència sobre el tema i he trobat una presentació que em sembla interesant per complimentar allò donat a classe i ampliar informació, ací us la deixe.  

Recursos REO

  Els  recursos educatius oberts són recursos per a l'ensenyança i aprenentatge d'accés lliure i gratuit disponibles en Internet en format digital. Eixa és la seua gran ventaja, formadors, docents, educadors i alumnes poden utilitzarlos sense necessitat de pagar per aquests. Són materials educatius que contribueixen a enriquir els continguts didàctics de qualsevol nivell i matèria educativa. Existeixen 5 principis bàsics en els REO: Re-utilitzable : el material es pot utilitzar al complet o part d'aquest per a finalitat pròpia Re-distribuible : el material es pot compartir amb altres  Revisable : el material es pot adaptar, modificar, traduir o cambiar  Re-mixable : es pot agarrar dos o més parts del recurs i combinarles per a crear un nou recurs Retenible : no hi ha restriccions amb els drets del material digital    Els recursos REO als quals podem accedir poden ser: En qualsevol format : textos, podcast, contingut multimèdia, etc. Per a qualsevol finalitat : llibres de te

Competència Digital Docent

El Marc de Competència Digital Docent explica, per a avaluar, quines són les diferents competències digitals dels docents, així com els coneixements i destreses que deuen adquirir per a ser competents de forma digital.  Aquest document és elaborat per l’Institut Nacional de Tecnologies Educatives i Formació del Professorat (INETF), dependent del Ministeri d’Educació espanyol. Per a l’elaboració d’aquest document es va prendre com a referència el Marc de Desenvolupament i Comprensió de la Competència Digital a Europa. Els objectius són, entre altres, possibilitar que els professors coneguen, desenvolupen i avaluen la competència digital dels seus alumnes. Açò implica que el docent ha de tenir la competència digital necessària per a poder utilitzar recursos digitals en les seues feines com a docent. Hi ha més objectius, però considere que aquests són els més importants, i tots aquests tenen com a finalitat influenciar per a aconseguir un canvi metodològic tant en l’ús de les eines tecnol