Ir al contenido principal

Recursos REO

 Els  recursos educatius oberts són recursos per a l'ensenyança i aprenentatge d'accés lliure i gratuit disponibles en Internet en format digital.

Eixa és la seua gran ventaja, formadors, docents, educadors i alumnes poden utilitzarlos sense necessitat de pagar per aquests. Són materials educatius que contribueixen a enriquir els continguts didàctics de qualsevol nivell i matèria educativa.

Existeixen 5 principis bàsics en els REO:

  1. Re-utilitzable: el material es pot utilitzar al complet o part d'aquest per a finalitat pròpia
  2. Re-distribuible: el material es pot compartir amb altres 
  3. Revisable: el material es pot adaptar, modificar, traduir o cambiar 
  4. Re-mixable: es pot agarrar dos o més parts del recurs i combinarles per a crear un nou recurs
  5. Retenible: no hi ha restriccions amb els drets del material digital   

Els recursos REO als quals podem accedir poden ser:

  • En qualsevol format: textos, podcast, contingut multimèdia, etc.
  • Per a qualsevol finalitat: llibres de text, manuals, guíes didàctiques, qüestionaris, etc.
  • De qualsevol nivell o especialitat: Educació Infantil, Educació Primària, etc.

Un exemple de recurs REO que tots coneixem és la "Wikipedia", que s'ha convertit en el sinònim d'Enciclopèdia a nivell mundial, siguent coneguda per quasi tota la població i el buscador d'informació de la gran majoria. El seu objectiu és consolidar el coneixement de tota la humanitat. A més, no solament pots llegir els articles publicats a la Wikipedia, sinó que també poden ser editats des d'un navegador per un o diversos usuaris. Un dels perills al contrastar informació en aquesta font, com molts coneixen, és la falta de veracitat o d'informació que se'ns pot proporcionar, aleshores hi ha que saber com utilitzar la informació trobada i contrastar-la amb fonts més fiables. 


Comentarios

Entradas populares de este blog

Origen i Evolució de les TIC

 A la primera sessió vam veure i explicar com van sorgir les TIC, quan, de quina manera han anat evolucionant al llarg del temps, etc. He estat buscant informació per internet per tal de tenir més material de referència sobre el tema i he trobat una presentació que em sembla interesant per complimentar allò donat a classe i ampliar informació, ací us la deixe.  

Competència Digital Docent

El Marc de Competència Digital Docent explica, per a avaluar, quines són les diferents competències digitals dels docents, així com els coneixements i destreses que deuen adquirir per a ser competents de forma digital.  Aquest document és elaborat per l’Institut Nacional de Tecnologies Educatives i Formació del Professorat (INETF), dependent del Ministeri d’Educació espanyol. Per a l’elaboració d’aquest document es va prendre com a referència el Marc de Desenvolupament i Comprensió de la Competència Digital a Europa. Els objectius són, entre altres, possibilitar que els professors coneguen, desenvolupen i avaluen la competència digital dels seus alumnes. Açò implica que el docent ha de tenir la competència digital necessària per a poder utilitzar recursos digitals en les seues feines com a docent. Hi ha més objectius, però considere que aquests són els més importants, i tots aquests tenen com a finalitat influenciar per a aconseguir un canvi metodològic tant en l’ús de les eines tecnol