Ir al contenido principal

Recursos REO

 Els  recursos educatius oberts són recursos per a l'ensenyança i aprenentatge d'accés lliure i gratuit disponibles en Internet en format digital.

Eixa és la seua gran ventaja, formadors, docents, educadors i alumnes poden utilitzarlos sense necessitat de pagar per aquests. Són materials educatius que contribueixen a enriquir els continguts didàctics de qualsevol nivell i matèria educativa.

Existeixen 5 principis bàsics en els REO:

  1. Re-utilitzable: el material es pot utilitzar al complet o part d'aquest per a finalitat pròpia
  2. Re-distribuible: el material es pot compartir amb altres 
  3. Revisable: el material es pot adaptar, modificar, traduir o cambiar 
  4. Re-mixable: es pot agarrar dos o més parts del recurs i combinarles per a crear un nou recurs
  5. Retenible: no hi ha restriccions amb els drets del material digital   

Els recursos REO als quals podem accedir poden ser:

  • En qualsevol format: textos, podcast, contingut multimèdia, etc.
  • Per a qualsevol finalitat: llibres de text, manuals, guíes didàctiques, qüestionaris, etc.
  • De qualsevol nivell o especialitat: Educació Infantil, Educació Primària, etc.

Un exemple de recurs REO que tots coneixem és la "Wikipedia", que s'ha convertit en el sinònim d'Enciclopèdia a nivell mundial, siguent coneguda per quasi tota la població i el buscador d'informació de la gran majoria. El seu objectiu és consolidar el coneixement de tota la humanitat. A més, no solament pots llegir els articles publicats a la Wikipedia, sinó que també poden ser editats des d'un navegador per un o diversos usuaris. Un dels perills al contrastar informació en aquesta font, com molts coneixen, és la falta de veracitat o d'informació que se'ns pot proporcionar, aleshores hi ha que saber com utilitzar la informació trobada i contrastar-la amb fonts més fiables. 


Comentarios

Entradas populares de este blog

La ràdio escolar com a eina pedagògica

He escollit un article de la revista CEDOTIC (Ciències de l'Educació, Docència, Investigació i Tecnologies de la Informació). És una revista on es publica de forma semestral i és afavorida per la Facultat d'Educació de la Universidad del Atlántico, Barranquilla, Colombia. S'incià l'any 2016 i l'article que he escollit és del Volum 5, de l'any 2020. Aquest article tracta l'ús de les tecnologies per a una educació sexual i salut reproductiva, basada en estadístiques de la joventut d'estudiants de secundària a Colombia.  L'article ens explica com es viu la sexualitat en els adolescents per culpa de la sobreinformació actual a causa d'Internet, a banda de la quantitat d'informació falsa o poc fiable que poden trobar els adolescents i no ser capaços de diferenciar la informació correcta de la incorrecta. L'article ens exposa la quantitat d'embarassos no desitjats, contagis d'ETS, proliferació i conductes perjudicials que porten a l'

El poder de la tecnologia

La tecnologia té el poder de posar a les nostres mans una quantitat infinita d'informació i contactes amb un sol clic, però al mateix temps ens resta capacitat de sacrifici per a aprendre. Pel que fa a les relacions personals, les deshumanitza i es perd la complicitat de la comunicació cara a cara, el llenguatge corporal que mai podrà ser substituit pels signes. A més, una de les coses més importants és entendre que nosaltres som qui dona el poder a la tecnologia. I no tothom sap o és conscient de com s'ha d'utilitzar amb responsabilitat. Les conseqüències de l'ús de la tecnologia no depenen d'elles mateixes, sinó de nosaltres i de la nostra consciència.  Com a futur docent pense que aquest video és molt interesant per a conscienciar-nos en el bon ús de les noves tecnologies i aprendre a utilitzar-les de la manera correcta i, per tant, transmetre aquesta consciència tecnològica als nostres alumnes a banda de saber aprofitar els recursos que ens donen les TIC a l'